۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۶۰۸۵۹۴
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

تحول در حوزه با شعار ایجاد نمی شود | هدف حوزه تولید مدرک نیست

تحول در حوزه با شعار ایجاد نمی شود | هدف حوزه تولید مدرک نیست
حجت الاسلام غفاری به موضوع تحول در حوزه اشاره کرد و گفت: تحول در حوزه تنها با اسم ایجاد نمی شود بلکه با ایجاد زیرساخت ها شاهد تحول واقعی در حوزه خواهیم بود.
حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از فعالیت 23 مدرسه علمیه در شهرهای مختلف استان خبر داد و گفت: تعداد فارغ التحصیلان و طلاب مشغول به تحصیل حوزه علمیه خواهران استان حدود شش هزار نفر است.
 
وی با بیان این که در حال حاضر طلاب حوزه علمیه خواهران مازندران در سه سطح مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند، افزود: در طول 12 سال از آغاز به کار مدیریت حوزه علمیه خواهران در استان شاهد رشد کمی و کیفی در سطح مدارس علمیه استان بودیم.
 
حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که در طول سال های گذشته ظرفیت و استعدادهای بسیار ارزشمندی در بین بانوان متدینه وجود داشت که متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: خوشبختانه این حق به برکت انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری استیفا شده است.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که خواهران در عرصه های علمی، پژوهشی و فرهنگی به موفقیت های ارزشمندی دست یافته است، ادامه داد: با توجه به نیمی از جمعیت جامعه ما را بانوان تشکیل می دهند، پرورش و تربیت متخصصان دینی در این بخش امری ضروری است.
 
وی با بیان این که بانوان مهندس و معمار تربیت جامعه هستند، گفت: خوشبختانه در حال حاضر فرصت خوبی برای بانوان متدینه و فاضله در حوزه ایجاد شد و آینده خوبی را هم برای حوزه علمیه خواهران می بینیم.
 
حجت الاسلام غفاری به توفیقات طلاب حوزه علمیه خواهران استان در عرصه پژوهشی اشاره کرد و گفت: موفقیت طلاب خواهر در عرصه پژوهش نشانگر بخشی از ظرفیت حوزه علمیه خواهران است که باید بیشتر از این ظرفیت و توان بالقوه بهره گرفته شود.
 
وی با تأکید براین که قرار نیست ما یک دانشگاهی به نام حوزه های علمیه بشویم، خاطرنشان کرد: هدف حوزه تولید مدرک نیست بلکه یکی از وظایف ذاتی حوزه تربیت انسان است و اگر هر یک از این انسان های مؤثر وارد جامعه شوند به طور حتم آثار و برکات ارزشمندی را برای جامعه در پی خواهند داشت.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با تأکید براین که حوزه برای تحقق اهداف تربیتی و اخلاقی خود نیازمند تحول است، تصریح کرد: امروز مسأله تحول در حوزه نیازمند یک عزم جدی همه بخش ها است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
 
حجت الاسلام غفاری در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت آمایش در بخش های مختلف حوزه تأکید کرد و گفت: ما امروز نمی توانیم در آمایش خودمان به مباحث بین المللی بی توجه باشیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که طلاب ما باید متخصص باشند، ادامه داد: حوزه باید برای همه نیازهای جامعه اسلامی نظیر امام جماعت، امام جمعه، نویسنده، مدیران فرهنگ و شخصیت های رسانه ای طلبه تربیت کند.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با تأکید براین که اگر قرار است تحولی در حوزه رخ دهد باید همه این مسائل رعایت شود، بیان داشت: تحول در حوزه تنها با اسم ایجاد نمی شود و باید این زیرساخت ها را فراهم کنیم تا شاهد تحول واقعی در حوزه باشیم./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات